Onze route! - Reisverslag uit Broek op Langedijk, Nederland van markenmarjolein - WaarBenJij.nu Onze route! - Reisverslag uit Broek op Langedijk, Nederland van markenmarjolein - WaarBenJij.nu

Onze route!

Door: webmaster

13 Augustus 2008 | Nederland, Broek op Langedijk

Whoehoe het duurt nog maar 2 en een halve week en dan gaan we!! We hebben de afgelopen weken een beetje gekeken wat er allemaal te doen is in Amerika (en dat is een hele hoop!!). We gaan 3 weken en dan kan je genoeg zien!
We zijn van plan om vanaf San Fransisco langs de kust naar Los Angeles te rijden en dan kom je eerst Monterey tegen, waar ze een erg mooi zee aquarium moeten hebben.Hierna kom je Santa Barabara tegen, waar de architectuur erg mooi moet zijn!
Vanaf Los Angeles kijken we of we nog verder afzakken naar San Diego, dat
is tegen de Mexicaanse grens. Doen we dat niet dan rijden we gelijk door naar Palm Springs, waar vlakbij het Joshua Tree NP ligt.
Vanuit hier rijden we dan door naar Death Valley, waar het zomers zo`n 49 graden Celsius kan worden... Laten we hopen dat we een airco in de auto hebben!!
Nadat we Death Valley hebben gezien (en overleefd!!) komt dan het hoogte punt van de reis: Las Vegas! We hopen vanuit hier (met miljoenen op zak) door te rijden naar The Grand Canyon, waar ik (Marjolein) graag een vlucht wil maken over dit fantastische gebergte!
Misschien nog een zonsopgang of -ondergang bekijken, maar dit zal wel erg toeristisch zijn...
Vanuit hier rijden we dan door naar de drie parken die erg dicht bij elkaar liggen maar toch erg verschillend zijn:
- Zion National Park
- Bryce Canyon National Park
- Capitol Reef National Park
Wanneer de tijd het nog toelaat wil Mark erg graag naar Salt Lake City, het zoute meer daar bekijken (en de Mormonen?).
Als we minder tijd over hebben willen we nog graag de volgende dingen bekijken:
- Sequoia national Park (met heeeeeele hoge bomen!!)
- Yosemith National Park, met de Tioga Pass, dwars door het park heen en deze weg is in de winter dicht door sneeuval.
- Bodie Historical Park, dit is een dorpje dat stil heeft gestaan. Een beetje ala de western films of de reklame van Burger King
- Lake Tahoe
Net hoeveel tijd we hebben en hoelang we overal blijven hangen en hoelang we overal over rijden bekijken we de laatste dingen.
Uit eindelijk moet de reis weer eindigen in San Fransisico, waar we dan vanaf vliegen richting Miami!!

• 18 Augustus 2008 - 16:40

Nienke:

Hey !
    Ik heb jullie site gevonden hoor!! Leuk dat er al wat op staat! Hou em straks in de gaten ;)
    x Nienke

• 28 Augustus 2008 - 14:36

He toppers!

Erg spannend allemaal zeg! Ik houd het goed in de gaten.
    Veel fotos maken hoor!
    Kom vrijdag nog even een borreltje doen,

• 28 Augustus 2008 - 14:37

He toppers!

Erg spannend allemaal zeg! Ik houd het goed in de gaten.
    Veel fotos maken hoor!
    Kom vrijdag nog even een borreltje doen,

• 30 Augustus 2008 - 06:03

Olga En Richard:

Het is dan eindelijk zover!!!Vandaag vliegen jullie naar de States!Het is nu bijna 08.00uur, zijn jullie er klaar voor??Ik ben de gelukkige die mee mag naar Schiphol om jullie uit te zwaaien, echt heel leuk! Vanaf deze plek nogmaals, heel veel plezier, doe alsjeblieft voorzichtig maar bovenal,GENIET ERVAN!!!!

'n Dikke knuffel van ons

• 01 September 2008 - 17:08

Petra Kooiman:

hallo luitjes
    goeie plannen straks hebben jullie nog tijd tekort

• 02 September 2008 - 20:08

Wouter:

Ben benieuwd hoe jullie het hebben! Hier is het rotweer

• 02 September 2008 - 20:14

Frans:

hebben jullie site en wachten in spanning af groetjes mam