Onze vlucht en eerste nacht in Florida - Reisverslag uit Fort Lauderdale, Verenigde Staten van markenmarjolein - WaarBenJij.nu Onze vlucht en eerste nacht in Florida - Reisverslag uit Fort Lauderdale, Verenigde Staten van markenmarjolein - WaarBenJij.nu

Onze vlucht en eerste nacht in Florida

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg

21 September 2008 | Verenigde Staten, Fort Lauderdale

Hallo daar in het koude Nederland!

Ten eerste erg leuk om al die berichtjes te lezen! Ten tweede JP, waar heb je een piercing laten zetten?? In je tong?? Leuk hoor!!
En wat leuk om wat van Ome Paul te horen!! Erg leuk en pittig! Alvast ook een fijne vakantie!
Wij zijn gisteren aangekomen in Miami, waar het ook zo`n 30 graden is, maar erg benauwd in vergelijking met het westen. We hadden een tussenstop in Atlanta, waar ze een erg mooi en erg groot vliegveld hebben en een beetje onlogisch is ingedeelt....Het duurde ongeveer 3 uur voordat het vliegtuig naar Miami ging en moesten we ons dus zien te vermaken. Ik ging een boek lezen en Mark wilde even zeker weten of onze koffers doorgelabeld waren naar Miami. Anders moesten we dat nog even doen. Ondertussen zat ik lekker mijn boek te lezen en ik vroeg me na een half uur wel af waar Mark bleef?! Hij zal de weg toch niet kwijt zijn geraakt? Hoor ik na ongeveer 10 minuten in eens mijn naam door de omroeper gaan.... He? Wat zei die man? Hoorde ik echt mijn naam, ja ik hoorde echt mijn naam! Waar moest ik heen en waar was Mark??!!! Ik had het bericht dus niet goed verstaan, dus ik naar Delta (onze vliegmaatschapij) en vragen waar die man zat en of ze hem konden bellen om te vragen wat hij had gezegt. (Ik moet erbij zeggen dat Amerikanen niet van werken houden!) Dus na uitleg en veel geduld, begreep ze mijn verhaal en paniek (kon wel janken), dus belde ze die man op. Het was zo dat Mark bij de incheck balie s stond zonder zijn paspoort en zonder zijn paspoort kwam hij er niet uit/in...!! (Dat is dus het rare aan het vliegveld op Atlanta, je loopt een roltrap op en af en je bent voorbij de douane...). Dus die vrouw mij uitleggen waar het was en ik op pad met twee zware tassen, een fototoestel (van Peter en Eline), een kussentje en een parasol. Liep ik nog een keer verkeerd en nergens die handige karretjes voor je bagage...Na ongeveer een kwartier te hebben gezeult eindelijk een karretje! Dus ik op weg naar Mark (was al wel in de richting gelopen hoor!) en niemand die wist waar het was waar ik moest zijn...Dus de wanhoop nabij!!! En toen ineens een koude hand en een zoen in mijn nek...Whoehoe Mark gevonden!!! Echt blij waren we!! Dus gelijk maar door de douane gelopen en alles gedropt en gecheckt.
De vlucht is verder prima verlopen en we beginnen er al aan te wennen! het wordt zelfs leuk...hihi
Dus gisteren aangekomen in Miami en de auto opgehaald en opzoek naar het Hotel. Gelukkig hebben we de TomTom die ons goed de weg wijst!Dat is echt een uitkomst!
We hebben nog even over de boulevard gelopen en een beetje kleren gekeken en heerlijk gegeten bij een salade-bar, die bleek in 2001 en 2005 het beste "goedkope" restaurant te zijn geweest!
Het hotel sliep erg goed en we werden rond 9.00 wakker en hebben lekker even gedouchd. Toen zijn we opweg gegaan naar een shoppingmall, waar we hebben ontbeten en rond gelopen. Er was weinig te zien en weinig open (logisch het is zondag...). Dus dan maar downtown in opzoek naar Macy`s (een soort Bijenkorf/V&D), waar Mark een broek zoekt. Maar helaas niks gevonden, maar wel een hoop andere kleren! Weer even lekker geshopt! Hierna opzoek naar een hotel en er 1 gevonden in Fort Lauderdale. We hebben een wasje gedaan en gegeten zij McDonalds (ondertussen onze favoriet, er is weinig anders...).
We wteen nog niet goed wat we gaan doen de komende dagen, maar we rijden gewoon een beetje richting het noorden (De NASA bezoeken) en dan naar het westen en weer naar beneden (hihi, zuiden...) waar we de Everglades en de Keys willen gaan bezoeken.
Dus nog genoeg te doen in de komende week (oke ander halve week)!

Tot horens en veel liefs van ons!!



PS: dit keer geen ps-ies!!




xxx

  • 22 September 2008 - 08:18

    Olga:

    Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaahahahahahahaahah!Ik kom niet meer bij na dit verhaal!!! Sta je daar in je eentje op 'n groot onbekend vliegveld,wordt je omgeroepen om even daar en daar te komen!Gelukkig hebben jullie elkaar weer gevonden!Maar kan me wel 'n beetje voorstellen dat je 't eventjes benauwd kreeg Marjolein...Nog heel veel plezier!!

    Dikke knuffel van ons

  • 22 September 2008 - 11:50

    Nienke:

    Hey! Oh wat een gedoe op dat vliegveld!! Achteraf een grappig verhaal, maar kan me voorstellen dat het dan echt niet leuk is! Ik heb alle berichten gelezen, jullie maken echt gave dingen mee!! Ben ook heel benieuwd om straks alle foto's te zien! De tijd vliegt trouwens echt, want volgende week komen jullie alweer terug! Heel veel plezier nog, geniet er nog van & natuurlijk van het warme weer :)
    Liefs Nienke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Fort Lauderdale

Actief sinds 08 Maart 2008
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 10049

Voorgaande reizen:

27 Maart 2015 - 24 April 2015

De derde reis: Nieuw Zeeland

30 Augustus 2010 - 21 September 2010

De tweede reis: Costa Rica

30 Augustus 2008 - 01 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: