De eerste anderhalve week. - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van markenmarjolein - WaarBenJij.nu De eerste anderhalve week. - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van markenmarjolein - WaarBenJij.nu

De eerste anderhalve week.

07 April 2015 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo allemaal!

Hier dan eindellijk een verslag van de eerste ander halve week! Zoals de meeste van jullie wel hebben gehoord of gelezen zijn we de reis begonnen met een vertaging van ruim 10 (!!!) uur. Hierdoor haalden we onze aansluiting in Seoul ook niet en zijn we via Seoul naar Sidney en daarna naar Auckland gevlogen. Al met al zo'n twee en een halve dag onderweg geweest. Dus missen we ook een dag op het Noorder eiland. Dus moesten we de "planning" wel een beetje aanpassen.
Maandag middag kwamen we aan in Auckland en daar eerst de auto opgehaald, het is een Citroen C4. Niet een hele grote auto, maar genoeg ruimte voor ons tweeen! Wel even wennen in een automaat en dan ook nog links rijden X)... Gekkenhuis! Gelukkig went het snel, alleen die veiligheidsriem rechts is raar als je rijdt!
Die avond in Auckland rond gehangen en op tijd inbed, omdat we toch wel wat slaap hadden gemist.
Dinsdag zijn w Auckland in gegaan en hebben we de Skytower bezocht. Dit is een van de hoogste torens in Auckland, waardoor je rondom uitzicht hebt over de stad. Erg leuk om te zien. Daarna de stad ingeweest en de drukste winkelstraat, Queensstreet, overgelopen en een park in geweest.
Woensdags zijn we richting het noorden gereden, waar de twee oceanen bij elkaar komen en het het noordelijste puntje van Nieuw Zeeland is. Er is een noordelijker gelegen punt, maar dat behoort aan de Maori's en mogen wij niet bezoeken, tenzij je toestemming hebt. Dus naar Cape Reinga geweest, erg leuk en mooi. Nog niet zo heeel toeristisch, dus alle tijd om rond te kijken.
Daarna doorgereden naar Pam en Peter in Dargaville. Zij waren vroeger boeren, maar hebben een manager daar neer gezet en zij zijn een hotel begonnen in een 130 jaar oud huis. Heel oud en met oude details. En het leuke was dat er 's avonds een muziek avond was waar we voor werden uitgenodigt! Eerst uit eten en daarna naar de muziekavond. Mark vondt het niet zo geslaagt en is boven gaan zitten tv kijken en ik heb een avondje muziek ziten luisteren van lokale muzikanten. Niet helemaal mijn smaak, maar wel leuk om te beleven! Die avond was er ook een Nederlandse die al sinds de jaren 80 in Nieuw Zeeland woont, dus erg leuk om even met haar te praten en zijn adviseerde ons om wel naar de Kauri bomen te gaan. Dat zijn een beetje de sequoia's van Nieuw Zeeland, heeeeeeeele grote bomen. Dus de volgende dag, na afscheid te hebben genomen van Pam, een stukje terug gereden en de bomen bezocht. Erg mooi en erg groot!
Die dag ook een stuk zuidelijker gereden, omdat de afstanden toch wel erg groot zijn. Dus gereden tot aan Warapaniuwiejrj, waar we in een klein dorpje verbleven, maar waarvan de eigenaaresse Nederlandse schoonouders heeft! Onderweg kom je ook veel Nederlandse namen op de vrachtwagens tegen!
Op vrijdag de glimwormen bezocht, erg toeristisch en druk met een hoop Chinesen. Bijzonder om te zien, maar ook blij dat we er weer weg konden.
Zaterdags zijn we doorgereden naar Tongariro NP, waar de berg Tongariro de grootste is en die we die zondag dus ook hebben beklommen (zie Facebook). Een erg mooie tocht, wel zwaar, maar onderweg genoeg te zien en te beleven. Wel veel toeristen, maar dat zorgde een beetje voor een avondvierdaagse gevoel. Daar 's avonds gebleven om bij te komen van de tocht en de spierpijn te overleven...
Maandag, tweede Paasdag ervoor gekozen om naar Wellington, de hoofdstad van Nieuw Zeeland, te rijden, om in alle rust de troep op te kunnen ruimen in de auto en de overtocht voor te bereiden naar het Zuider eiland.
Het is nu dinsdag en we hebben vanmorgen wat rond gelopen in de stad en vanmiddag in het restaurant gehangen wat bij het hotel hoort omdat het plenste van de regen! De eerste keer gelukkig, de afgelopen dagen alleen maar zon gehad! B)
Morgen de overtocht naar Zuider eiland en dan hopelijk iets sneller een berichtje van ons!

Dikke kus en tot de volgende keer!

• 07 April 2015 - 08:53

Ingrid :

Hallo Mayo en Mark.

Wat een gezellig verslag van jullie eerste kilometers.
    Leuk om het toch zo een beetje mee te mogen beleven.
    Geniet maar lekker. Ik kijk uit naar het volgende verslag.

• 07 April 2015 - 10:09

Mark Tesselaar:

Hey mark en marjolein . Jammer van de vertraging . Voor het zuidereiland een citroen c5 haha . Heel veel plezier en de auto doet het nog . Gr

• 07 April 2015 - 13:34

Anneloes:

Leuk om verslag te lezen. Geniet van jullie reis. X anneloes

• 07 April 2015 - 17:01

Marieke :

Lieve Marjolein en Mark,
    Klinkt allemaal super wat jullie (nu al) meegemaakt hebben.
    Heel veel plezier nog. En kijk uit naar het volgende verslag.

Liefs, Marieke

• 07 April 2015 - 20:45

Astrid De Boer:

Hoi marjolein en mark,

wat een prachtige reis zijn jullie aan het maken, heel veel plezier en geniet van de prachtige natuur van nieuw-zeeland, Gaan jullie ook nog naar de set van 'lord of the rings"? we zijn benieuwd wat jullie nog gaan doen groetjes pieter en astrid

• 07 April 2015 - 21:51

Olga:

Hey lieverdjes!

Wat leuk weer dat jullie weer op deze manier ons allemaal op de hoogte houden! Wat hebben jullie al zo veel gedaan en gezien, super leuk om te lezen! Nog heel veel plezier gewenst en ben erg benieuwd naar t volgende verslag..

Dikke knuffel van mij en ook namens mam en Frans

• 08 April 2015 - 09:22

Gerlinda:

heel erg leuk om te lezen en ook mooi dat ik mee kan genieten via de foto's. mooie tocht gemaakt joh. veel plezier nog groet gerlinda

• 08 April 2015 - 19:59

Nienke:

Wat leuk om te lezen!! En wat een lange heenreis... geniet ervan! Veel plezier! X Nienke

• 10 April 2015 - 09:09

Thea :

Leuk om jullie verslag te lezen. Heb vorig jaar op de vakantiebeurs me helemaal laten informeren en de dingen die jullie gedaan hebben komen mij wel bekend voor.

• 14 April 2015 - 09:00

Alma:

Lieve mark en marjolein,
    Onwijs leuk al die verhalen die jullie schrijven, wat zullen jullie veel zien en beleven, ben nu al nieuwsgierig naar de foto's. Geniet van alles wat jullie onderweg tegen komen en zien,
    dikke zoen van ons